Wednesday 7 October 2009

Οι λέξεις και τα avatars



Μέχρι τα τέλη του δέκατου έκτου αιώνα, η έννοια και η πρακτική χρήση της ομοιότητας είχε ένα θεμελιώδη ρόλο σε σχέση με τους τρόπους αντίληψης, επικοινωνίας και κατ΄ επέκταση της γνώσης του κόσμου. Η ομοιότητα οργάνωνε το παιχνίδι της χρήσης των συμβόλων, μέσω της ομοιότητας οι άνθρωποι, του δυτικού τουλάχιστον κόσμου, αποκτούσαν τη γνώση των ορατών και των αόρατων πραγμάτων και με την ομοιότητα παιζόταν το παιχνίδι της αναπαράστασης τους. Ο δέκατος έβδομος αιώνας , δηλαδή οι απαρχές του διαφωτισμού άλλαξαν τη σχέση της ομοιότητας με την αντίληψη ριζικά.
Επειδή όμως η ιστορία της γνώσης και οι τεχνικές της γνώσης είναι μια μη-γραμμική πολυπλοκότητα συμβάντων, η παλιά αυτή σχέση της ομοιότητας με τον κόσμο και τα πράγματα, επανήλθε με ένα παράδοξο τρόπο, που διαρκώς εξελίσσεται, στους εικονικούς ψηφιακούς κόσμους του εικοστού πρώτου αιώνα. Έχει αλλάξει όνομα- εν μέρει- σήμερα η ομοιότητα λέγεται προσομοίωση, αλλά στην ουσία, έστω και θρυμματισμένη δεν είναι τίποτε άλλο από την παλιά εκείνη διαφανή σχέση των λέξεων και των πραγμάτων.
Λέξεων, που εκφέρονται από avatars που αντιπροσωπεύουν ανθρώπους, ενώ τα ίδια τα avatars, είναι επίσης και πράγματα.

[11:40] Imala Lemon: ok my ID likes this too , but try to b more poetic
[11:41] Anton Dekkar: Hmmm
[11:41] Anton Dekkar: Can I TP you
[11:41] Imala Lemon: u can do better, i am sure..
[11:41] Imala Lemon: doing some poetry i mean...
[11:41] Anton Dekkar: Where Ma Raney and Beethoven once unwrapped their bed
Roll… Tuba players now rehearsal around the flagpole
[11:41] Raine Hextall smells copy/paste and filters it all out.
hand job: Chalupa Helvetic, say '/1 Hide' to hide me, or '/1 Show' to make me show.
Or just right-click and sit on me [11:41] Anton Dekkar: I have a strong urge for sex
[11:42] Imala Lemon: it is not sex what we are doing here...
[11:42] Anton Dekkar: mostly about using your orafices in various manners


Τι είναι ένα avatar; Ένα avatar είναι η αντιπροσώπευση, το alter ego, ενός χρήστη που διαμέσου κάποιων υπολογιστών και του αντίστοιχου λογισμικού, συμμετέχει σε κάποια online κοινότητα. Υπάρχουν δυσδιάστατα αλλά και τρισδιάστατα avatars. Τα τελευταία είναι και τα πλέον ενδιαφέροντα γιατί όχι μόνο είναι σαφώς πιο πολύπλοκα άρα και με περισσότερες αισθητικές και κοινωνικές δυνατότητες, αλλά γιατί στην ουσία συνθέτουν το επόμενο επίπεδο αναπαράστασης του κόσμου και της ανθρώπινης υπόστασης μέσα σε αυτόν.
Αν ο κόσμος του θεάματος όπως τον διαμόρφωσε ο κινηματογράφος και η τηλεόραση τον προηγούμενο αιώνα περιόρισε την ύπαρξη γενικά και την ανθρώπινη ταυτότητα ειδικότερα, στα πλαίσια της εικόνας, τα τρισδιάστατα avatars, ανακαλύπτουν ξανά τον όγκο των τριών διαστάσεων της ανθρώπινης κατάστασης τυλίγοντας τις κουρελιασμένες πια εικόνες γύρω από ένα τρισδιάστατο σκελετό. Μαζί με την εικόνα της ταυτότητας των υποκειμένων τυλίγεται σε αυτή τη τρισδιάστατη κατασκευή, και ο ανθρώπινος λόγος έτσι όπως μπορεί να αρθρωθεί μέσα στους εικονικούς κόσμους, κι αυτό μαζί με την επιπλέον υποχρέωση να συνυπάρξει με τις γλώσσες της μηχανής (δηλαδή των κάθε είδους συστημάτων της πληροφορικής ) που συνθέτουν τις κάθε είδους εικονικές πραγματικότητες.

-- Instant message logging enabled --
[11:45] Mudbear McDowwll: You changed your profile
[11:45] Mudbear McDowwll: Glad you didn't change your look
[11:45] Chalet Medium House - Rear Door (RF): Che Bonito is at the door.
[11:45] Mudbear McDowwll: Were u in love in SL at some point?
[11:46] slutissima Oh: not in luuuve, only in passion, luuuve doesnt interest me even in rl
[11:46]-- Xcite! Clit is excited by the proximity of Mudbear McDowwll
[11:46] Imala Lemon: she said before: it is not sex what we are doing here...
[11:46] slutissima Oh: we deal with texts, we are authors...
[11:46] Imala Lemon: and you know texts are everything...Il n y a pas du hors text...as a philosopher said once...
[11:47] Mudbear McDowwll: You fucked with this philosopher or you just read him?
[11:47] Imala Lemon: It is not the same thing? So far i thought it was...
Chalet Medium House - Rear Door (RF): I am only an avatar Joler, is at the back door [11:47]Anton Dekkar: Thats a good point.. is masturbation a solo activity?
[11:47]Anton Dekkar: or if I masturbate with you by reading yr chat is it then sex?
[11:48] Imala Lemon:You like it?
[11:48] Imala Lemon: Does it feel good?
[11:48] slutissima Oh: but pls, focus a bit on text sex that we are doing here...
[11:48] slutissima Oh: u can teleport urself anyway
[11:49] Mudbear McDowwll: If I am inclined
[11:49] Imala Lemon: a ok u prefer me to talk all the time like: aggggghhhhhhhhh
[11:49] Mudbear McDowwll: Now you can relax and listen
[11:49] Mudbear McDowwll: The sweet pretty things are in bed now of course
The city fathers they're trying to endorse, The reincarnation of Paul
Revere's horse But the town has no need to be nervous.
[11:50] Mudbear McDowwll: The ghost of Belle Star she hands down her wits
To Jezebel the nun she violently knits
A bald wig for Jack the Ripper who sits
At the head of the chamber of commerce.



Δεν υπάρχει λόγος των avatars εκτός της προσομοίωσης. Είναι αδύνατον να διαχωριστεί από τη διαφάνεια που τον συνδέει με το τρισδιάστατο περιβάλλον, με την ατελείωτη ποικιλία των animations που συνοδεύουν την διαδικασία της εικονικής κοινωνικοποίησης, και την κατανόηση και αποδοχή της όποιας γλώσσας που χρησιμοποιούν οι υπολογιστές. Όχι της γλώσσας προγραμματισμού, αυτό είναι μια άλλη ιστορία, αλλά της γλώσσας και των διαλέκτων που προκύπτουν εντός των εικονικών κόσμων, εκεί που είναι εξαιρετικά δύσκολο αν έχει και κάποια σημασία, να καταλάβει κανείς αν αυτός που μιλά τις ανθρώπινες λέξεις είναι άνθρωπος αντικείμενο, ή ένα script που τρέχει να διευκολύνει ή να εμπλουτίσει τη κατάσταση.
Ένα είναι πάντως το διαφαινόμενο. Στο εξαιρετικό έργο του ΄΄Οι λέξεις και τα πράγματα΄΄ ο Michel Foucault αναφέρει πως το σημαντικό υφάδι της ομοιότητας κατά τον δέκατο έκτο αιώνα είναι πολύ πλούσιο. Amicitia, Aequalitas (contractus, consencus, matrimonium,societas, pax και similia) Consonantia, Concertus, Continuum, Paritas, Proportio, Similitudo, Conjunctio, Copula. Και άλλες πολλές έννοιες που αλληλοκαλύπτονται, αλληλοενισχύονται και αλληλοδιασταυρώνονται στην επιφάνεια μιας σκέψης, δηλαδή μιας γλώσσας που επιχειρεί να κατανοήση και να αναπαραστήσει τον κόσμο στη πολυπλοκότητα του.
Ειπώθηκε στην αρχή, η προσομοίωση των εικονικών κόσμων, είναι προς το παρόν ένα παράγωγο της ομοιότητας που χαρακτήριζε κάποτε, τις σχέσεις διαφάνειας ανάμεσα στα πράγματα, στη γλώσσα και στη κατανόηση. Αλλά από την άλλη, οι εικονικοί κόσμοι και τα avatars είναι μόλις νεογέννητα. Και τα νεογέννητα ψελλίζουν αλλά όταν ενηλικιώνονται είναι ικανά να κάνουν ποίηση.

Labels: , ,

3 Comments:

Blogger nigredo of transclass said...

Ίσως από την ποίηση στο θάνατο του κειμενικού υποκειμένου, γιατί αυτό που υπάρχει μόνο του χωροχρονικά, χωρίς την αναδιανομή και τον πολλαπλασιασμό τείνει προς εντροπικές μεταβολές. Τίποτα δεν μπορεί να υπάρξει έξω από το κείμενο, πόσο μάλλον ο εικονικός θάνατος. My avatar is my alter ego which predominantly comes from you.

Now where exactly are the orifices of a text for any textual penetration? ;)

7 October 2009 at 21:26  
Blogger ilias said...

the orifices? They are not in the text but on the texture

7 October 2009 at 23:46  
Blogger Unknown said...

lululemon, vans pas cher, hollister, nike roshe, michael kors, michael kors, north face, hollister pas cher, oakley pas cher, true religion jeans, new balance pas cher, north face, coach purses, vanessa bruno, nike trainers, nike free, true religion outlet, burberry, nike air max, ralph lauren pas cher, hogan, ray ban pas cher, louboutin pas cher, nike air max, air max, air jordan pas cher, replica handbags, hermes, abercrombie and fitch, michael kors, nike free run uk, longchamp, true religion jeans, nike blazer, nike huarache, coach outlet, sac guess, converse pas cher, tn pas cher, mulberry, michael kors, nike roshe run, timberland, ray ban uk, ralph lauren uk, true religion jeans, longchamp pas cher, lacoste pas cher, sac longchamp, nike air max, air force

4 February 2016 at 06:53  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home