Wednesday 4 March 2009

Tensegrity_2

The system in which [people] move about is too vast to be able to fix them in one place, but too constraining for them ever to be able to escape fromit and go into exile elsewhere. There is no longer an elsewhere. Because of this, the “strategic” model is also transformed, as if defeated by its own success; it was by definition based on the definition of a “proper” distinct from everything else; but now that “proper” has become the whole. Itcould be that, little by little, it will exhaust its capacity to transform itself and constitute only the space…in which a cybernetic society will arise, the scene of the Brownian movements of invisible and innumerable tactics.
One would thus have a proliferation of aleatory and indeterminable manipulations within an immense framework of socioeconomic constraints and securities: myriads of almost invisible movements, playing on the more and more refined texture of a place that is even, continuous,
and constitutes a proper place for all people. Is this already the present or the future of the great city?
Michel de Certeau, the French social theorist, talks in his book L'invention du quotidien,Vol. 1, Arts de faire, about ''constraints''and ''securities''. One could read here, tensions and integrities (read tensegrity) as constantly interchangeable concepts. 

Εν τω μεταξύ, η εκρηκτική ανάπτυξη των παραγκουπόλεων (slum towns) ειδικά στις χώρες του ΄΄τρίτου κόσμου΄΄ αλλά όχι μόνο, είναι μάλον το πιο κρίσιμο γεωπολιτικό γεγονός των καιρών. Επίσημα , συνεχίζουμε να το αντιμετωπίζουμε σαν ένα περιθωριακό φαινόμενο. Όμως σύντομα -αν δεν συμβαίνει ήδη- η αστική συγκέντρωση του παγκόσμιου πληθυσμού, θα ξεπεράσει τον πληθυσμό της υπαίθρου και μιας και οι κάτοικοι των παραγκουπόλεων θα αποτελούν την πλειοψηφία των πόλεων, τότε με ποια έννοια ακριβώς θεωρούμε το φαινόμενο ΄΄περιθωριακό΄΄; Μιλάμε για ένα πληθυσμό που ζει μια εντελώς διαφορετική πολιτική κουλτούρα. Τοποθετημένος εκτός του όποιου κρατικού ελέγχου ( who cares and who is able to care), σε διαρκή αναζήτηση μορφών αυτο οργάνωσης, εν μέρει εκτός νόμου και επαναπροσδιορίζοντας διαρκώς την ηθική της βίας.
Ένα νέο προλεταριάτο που δεν έχει να χάσει ούτε τις αλυσίδες του γιατί δεν κατέχει ούτε τέτοιες. Μια αποεδαφοποιημένη νεα παγκόσμια κοινωνική τάξη που με ένα παράδοξο τρόπο μοιράζεται κοινούς τόπους με την άλλη upcoming τάξη την επονομαζόμενη ΄΄συμβολική τάξη΄΄, επίσης ΄΄τοπικά ξεριζωμένη΄΄ αυτής των μάνατζερ, των δημοσιογράφων και των δημοσιοσχετιστών, των καλλιτεχνών και των ακαδημαικών, ίσως των μπλογκερς κτλ, αυτών που αισθάνονται πολύ πιο κοντά με τους αντιστοίχους τους στην άλλη άκρη του ατλαντικού πχ , παρά με τους κατοίκους της πόλης τους μισό χιλιόμετρο πιο πέρα. Ίσως θα έπρεπε να ρίξουμε μια ματιά στα σημάδια μιας αναδυόμενης κοινωνικής συνείδησης και νέων μορφών συμμαχίας γιατί ως γνωστόν εκτός από τις βουλές του θεού, είναι άγνωστες και οι βουλές της ιστορίας.

Labels: , , , ,

11 Comments:

Blogger nigredo of transclass said...

Το προλεταριάτο των παραγκουπόλεων υποκινημένο από οργή και φτώχεια ίσως να ανήκει σε μία νέα μορφή μεσσιανισμού, η οποία εξιλεώνει/απενοχοποιεί τους θύτες της συμβολικής τάξης με την καταστροφή τους. Όπως υπονοείς δεν υπάρχει γραμμικότητα στη συμπεριφορά του. Ζει μία "υπερβατική" κατάσταση όπου η απώλεια είναι καθημερινότητα, οπότε ο θυμός είναι η μόνη έκφραση που θα το επαναπροσδιορίσει στην ανατροπή της συμβολικής τάξης, ανεξάρτητα από τα αποτελέσματά του μιας και δεν υπάρχουν οι εγγυήσεις «του σκοπού που αγιάζει τα μέσα».

4 March 2009 at 18:18  
Anonymous Anonymous said...

Για το θυμό , καμιά αμφιβολία πως εξελίσσεται σε παραγωγικό κεφάλαιο με απρόβλεπτες χαοτικές συνέπειες.
Η νέα μορφή μεσσιανισμού με μπερδεύει λίγο σαν όρος. Τι εννοείς;

5 March 2009 at 14:00  
Blogger nigredo of transclass said...

ας πούμε ότι ο μεσσιανισμός δεν έχει καμία σχέση με θρησκεία αλλά προεξοφλεί την επερχόμενη δικαιοσύνη της ετερότητας, στην περίπτωσή μας των παραγκωνισμένων στις μεγαλουπόλεις.

6 March 2009 at 16:11  
Anonymous Anonymous said...

Μπορώ να καταλάβω τον όρο έτσι όπως τον ΄΄ ταλαιπώρησε΄΄ ο Βέντζαμιν και στη συνέχεια οι σύγχρονοι Αγκαμπέν, Ζίζεκ κτλ. Όμως κάτι μου λέει πως υπονοείς και μια άλλη πλευρά , που μ΄ενδιαφέρει πιο πολύ να την ακούσω. Φυσικά μπορεί να κάνω και λάθος....

6 March 2009 at 22:12  
Blogger nigredo of transclass said...

Εννοείς τη βία ως δικαιοσύνη;
τον βίαιο τρόπο που ανταλλάσσουν όλα θέση στην τύχη και συνθήκη ενός συμβάντος; Ναι, όταν μεταμορφώνεται και το όποιο σύστημα. Και η βία είναι έκφραση όπως γράφω, δεν είναι γλώσσα [αν και υπάρχει στο λόγο], γι' αυτό είναι ανυπολόγιστη και απρόβλεπτη.

Διάβασα κάτι ενιαφέρον με τον πρωινό καφέ, στο γράφω σαν συμπλήρωμα. "Touching is a twofold event: it renders stable the unstable, and vice versa.
Hugging or hitting, both involve a contact. Part meets part. A usurped
partner proposes a partnership. In every part of the world, parting, partager, is
going on: imparting, departing, reparteeing…"

και λέω ότι η σχέση είναι σύγκρουση που απολαμβάνει και ηπιότερες μορφές βίας όπως είναι ο έρωτας, η αγάπη ή η φιλία για να ενισχύει τη στρατηγική της επανάληψής της [μνήμη, feedback, δύναμη]. Βέβαια ο βαθμός της καταστροφής κυμαίνεται, οπότε εκεί η ανταπόκριση παίρνει ανάλογες διαστάσεις..

αν εννοείς κάτι διαφορετικό πες μου, με ενδιαφέρει και μένα.

7 March 2009 at 11:18  
Anonymous Anonymous said...

Εννοώ τη βία σαν την διαδικασία ξανα-ανακάλυψης του πάθους. Υπάρχει στο πάθος μια ξεχασμένη ποιότητα πόνου-ηδονής , πολύ διαφορετική από τις σαδομαζοχιστικές σχέσεις που αναπτύσσονται μέσα στην αγάπη. Δεν πρόκειται για δύο διαφορετικές μορφές πόνου αλλά για μια και μοναδική κατάσταση. Δεν μπορεί να πει κανείς πως ο ΄΄ένας΄΄ κάνει τον ΄΄άλλο΄΄ να υποφέρει. Στην αγάπη με τον ένα ή τον άλλο τρόπο υπάρχει ΄΄κάποιος΄΄ που είναι ο''beloved''.
Αντίθετα το πάθος, απλά κυκλοφορεί ανάμεσα στους δύο. (or more αν του δώσουμε την αρχική κοινωνική διάσταση..)H κατάσταση του πάθους είναι μια mixed state μεταξύ διαφορετικών συνεργατών....Κάπως έτσι....

7 March 2009 at 16:37  
Blogger nigredo of transclass said...

Θα έλεγα ότι η βία είναι περισσότερο εμμονή [συγγενικός όρος του πάθους], γιατί το πάθος είναι μάλλον συναίσθημα μικρότερης διάρκειας που απευθύνεται στους λίγους που το προκαλούν, σε αντίθεση με τις εμμονές που δημιουργούμε οι ίδιοι και συνήθως διατηρούμε μέχρι το τέλος. Θα μπορούσα να πω, αν και τραβηγμένο, ότι η εμμονή είναι κάτι σαν ναρκισσιστικό πάθος, όπου είσαι οικιοθελώς παγιδευμένος σε έναν ατέλειωτο μηχανισμό ζήτησης, ηδονής και άγχους.

7 March 2009 at 17:32  
Blogger nigredo of transclass said...

Θα έλεγα ότι η βία είναι περισσότερο εμμονή [συγγενικός όρος του πάθους], γιατί το πάθος είναι μάλλον συναίσθημα μικρότερης διάρκειας που απευθύνεται στους λίγους που το προκαλούν, σε αντίθεση με τις εμμονές που δημιουργούμε οι ίδιοι και συνήθως διατηρούμε μέχρι το τέλος. Θα μπορούσα να πω, αν και τραβηγμένο, ότι η εμμονή είναι κάτι σαν ναρκισσιστικό πάθος, όπου είσαι οικιοθελώς παγιδευμένος σε έναν ατέλειωτο μηχανισμό ζήτησης, ηδονής και άγχους.

7 March 2009 at 17:33  
Anonymous Anonymous said...

σου προτείνω να συνεχίσουμε τη συζήτηση με μειλ mbholgr{at}gmail.{com} η και live :)

8 March 2009 at 15:06  
Blogger 柯云 said...

2016-01-09keyun
coach outlet store
abercrombie & fitch
ray ban sunglasses outlet
air max 95
burberry outlet online
true religion jeans outlet
ugg outlet
true religion outlet
michael kors outlet
coach outlet store online clearance
ugg boots sale
michael kors outlet
louis vuitton outlet stores
uggs australia
beats by dre outlet
cheap toms shoes
gucci handbags
abercrombie and fitch
coach outlet
mont blanc pens
uggs on sale
abercrombie and fitch
hollister jeans
ugg outlet
replica rolex watches
nfl jerseys
uggs outlet
retro 11
ralph lauren home
uggs boots for women
ralph lauren outlet
longchamp handbags
jordan 11
ugg sale
air max 90
ray ban outlet
michael kors outlet
jordan retro 11
louis vuitton outlet
tory burch outlet

8 January 2016 at 12:06  
Blogger jeje said...

ugg boots on sale 70% off
chrome hearts
prada shoes
coach outlet online
kate spade outlet
michael kors outlet
canada goose jackets
salomon
jordan shoes
moncler online

7 July 2018 at 03:47  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home